برگزاری مراحل نهایی داوری دومین دوره جشنواره موسیقی ایرج بسطامی

پس از اتمام مراحل داوری ابتدایی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نهم و دهم اردیبهشت ماه، داوری نهایی آثار آوازی دومین دوره‌ی جشنواره موسیقی ایرج بسطامی با حضور شرکت‌کنندگان نهایی در تهران انجام شد. در این مرحله‌، 12 نفر از رده‌ی سنی جوانان و 12 نفر از رده‌ی سنی آزاد جهت اجرای آزمون حضوری در مقابل داوران حاضر شدند.داوری مرحله‌ی نهایی بخش آواز سنتی که در استودیو بل تهران انجام شد را اساتید هنگامه اخوان، علی‌اصغر شاه‌زیدی، صدیق تعریف و حسام‌الدین سراج بر عهده داشتند. در این بخش، هر شرکت‌کننده فرصت داشت تا در برابر داوران به اجرای آواز بپردازد.

در کنار برگزاری مرحله‌ی نهایی، بنیاد زنده یاد ایرج بسطامی برنامه‌ها‌ی دیگری هم برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده بود. که طی آن، راه‌یافتگان مرحله‌ی نهایی به بازدید از موزه‌ی موسیقی پرداختند. و در انتها دیداری با استاد عبدالوهاب شهیدی در منزل ایشان انجام گرفت.

با اتمام بخش نهایی داوری، مراحل جمع‌آوری امتیازات انجام می‌شود و برندگان در روز اختتامیه جشنواره اعلام و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

همچنین هیئت داوران انتخاب آلبوم موسیقی برتر، اساتید فریدون شهبازیان، مجید درخشانی و حسام‌الدین سراج سه اثر را برگزیدند که یک آلبوم به عنوان اثر برتر و از دو آلبوم دیگر به عنوان آثار دوم و سوم تقدیر به عمل خواهد آمد. علاوه بر این، آلبوم‌ها از نظر گرافیکی نیز توسط داوران این بخش اساتید قباد شیوا و فرزاد ادیبی بررسی شدند و از برترین‌ها تقدیر می شود.